تبلیغات
آپلود عکس
موشک هوا به زمین ماوریک AGM-65 MAVERIC

موشک AGM-۶۵ Maverick یك موشك تاكتیكی هوا به زمین است كه جهت پشتیبانی هوایی نزدیك طراحی شده است. این موشك علیه گستره وسیعی از اهداف تاكتیكی شامل ادوات زرهی، پدافند هوایی، كشتیها، وسایل نقلیه زمینی و تاسیسات ذخیره سوخت به نحو موثری قابل كاربرد است. AGM-۶۵ از نظر نوع سر جنگی به دو نوع تقسیم می شود:

نوع اول دارای فیوز مجاورتی در دماغه است و نوع دوم دارای یك سر جنگی سنگین وزن با فیوز تاخیری است كه با انرژی جنبشی خود، قبل از انفجار در هدف نفوذ می كند. از نوع اول بیشتر علیه اهداف بزرگ و سخت استفاده می شود. سیستم پیشرانه در هر دو نمونه، یك موتور راكتی با سوخت مایع می باشد كه در پشت سر جنگی تعبیه شده است.

موشك هوا به زمین هدایت تلوزیونی AGM-۶۵ را باید اولین موشك ضد تانك ساخته شده برای پرتاب از هواپیما دانست. نمونه پایه این موشك در سال 1972 وارد ارتش امریكا شد. این مدل كه AGM-65E نام داشت دارای هدایت تلوزیونی و برد 3 كیلومتر و توانایی انجام عملیات تنها در روز و آب و هوای مناسب بود. موشكهای هدایت تلوزیونی دارای یك دوربین بر روی دماغه خود هستند كه زیر یك محفظه شیشه ای قرار داده شده است. خلبان هواپیمای خود را به طرف هدف بر گردانده و دوربین سر موشك را روشن میكند و تصاویر به صورت مستقیم در درون مانیتور كوچك درون كابین پخش میشوند...

 

ادامه مطالب به همراه عکس های بیشتر در ادامه مطلب ...



:: موضوعات مرتبط: هوا به زمین , ,
:: برچسب‌ها: موشک هوا به زمین ماوریک -مشخصات موشک ماوریک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : admin
تاریخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394

صفحه قبل 1 صفحه بعد